Charity Dinner – Summer edition 2022

Na 2,5 jaar kon het weer, mocht het weer en was het er weer: op 24 juni 2022 beleefden 198 gasten het hartverwarmende Charity Dinner bij i‑team Global. “Fantastische culinaire avond, een ware experience”, een veel gehoorde reactie op de avond. En zo was het ook: een diner met 6 culinaire kunstwerken, bereid door drie sterrenchefs, omringd door smaakvolle en met uiterste precisie geselecteerde wijnen. Dit alles geserveerd door The Singing Waitresses en muzikaal omlijst door pianist Jurgen van der Poel. Ook de verwonderlijke start met het visuele spektakel van de Zandprinses droeg bij aan een geweldige en onvergetelijke totaalbeleving met warme mensen, goede gesprekken en een ongekend hoge opbrengst van meer dan € 73.000 voor zes goede doelen: Bambanani, Made Blue, SKOV, De Zonnebloem, i-support en vluchtelingen uit Oekraïne. Conclusie: missie geslaagd!

“Wat hebben we weer genoten van een fantastische avond! We hebben er lang naar uitgekeken en nu kunnen we weer lang teren op de herinneringen. Ook namens De Zonnebloem regio Eindhoven bedanken we jullie voor de, wederom, grote cheque met als extra verrassing nog twee donaties a € 5.000. Wat een feest!”, bedanken Ria en Karel Smetsers de gastheer en initiator van het Charity Dinner, Frank van de Ven.

Ook op LinkedIn wordt teruggedacht en -gekeken. Dit postte Ed Rakhorst: “Het WE-Support Charity Dinner had iets heel moois in gedachten voor de Vrienden van Bambanani… Los van een prachtige culinaire avond met mooie wijn-spijscombinaties uit de handen van Gerard Wollerich, Jermain De Rozario en Casimir Evens werd er gul gegeven aan de goede doelen. Ik mocht er namens Bambanani een waanzinnige cheque in ontvangst nemen.” Daarmee kunnen ‘growing dreams’ in vervulling gaan voor kinderen die ‘s morgens niet weten of ze ‘s avonds iets te eten hebben of bang zijn en niet weten hoe laat hun ouders thuiskomen. Door de bijdragen van de deelnemers aan het Charity Dinner kan Bambanani bouwen aan een beter leven voor de kinderen en aan hun ruimte voor toekomstdromen.

Samen beleven

WE-support gelooft in de kracht van ontmoeten. Door mensen bij elkaar te brengen, stimuleren we onverwachte ontmoetingen en inspirerende gesprekken. Het Charity Dinner organiseert stichting WE-support met collega’s van i-team Global en de chefkoks”, vertelt Frank. Ambassadeur Hospitality Huub Vossen blikt terug op 24 juni: “Het fijne is dat we dit fundraising event weer samen konden beleven. Het was een avond van totaalbeleving. Natuurlijk waren de amuses van Dennis Middeldorp en bereidden Casimir, Jermain en Gerard ieder twee gangen in dezelfde ruimte voor, met telkens andere, bijzondere gerechten. Om hen enerzijds te bedanken voor hun bijdrage en anderzijds te kunnen laten genieten van een prachtige avond, nemen de chefs om toerbeurt plaats aan de chefs table. Dit alles aangeboden door i-team. Deze zomerse editie was Dennis Middeldorp (patron cuisinier van Sense Restaurant  uit Den Bosch) de gelukkige om samen met een door hem gekozen gezelschap plaats te nemen. Ook zij hebben deze avond beleefd en genoten.”

Samen bereiken we meer

Frank: “Door mensen met dezelfde interesse samen te brengen, biedt WE-support elke ondernemer uit de regio de kans om een sociale bijdrage te leveren. Als facilitator zorgen we ervoor dat jij als supporter (donateur) niet alleen een schouderklopje krijgt voor je support, maar ook een leuke beleving. We kiezen voor persoonlijk contact, proberen een relatie op te bouwen met onze supporters. Dat echte wij-gevoel. We moeten het tenslotte samen doen!”

Huub sluit af en blikt al vooruit: “De genodigden konden intekenen voor een tafel. De tafelheer nodigt 6 gasten uit, dat maakt het gezelschap gemêleerd en wisselend. De tafelgasten betalen en bepalen de financiële support aan de goede doelen; i-team verdubbelt het bedrag. Dit keer mochten Bambanani, Made Blue, SKOV, De Zonnebloem en i-support cheques met verrassend hoge bijdragen in ontvangst nemen. We hadden er een extra goed doel aan toegevoegd: de vluchtelingen uit Oekraïne, omdat onze gedachten uitgaan naar iedereen wiens leven wordt beïnvloed door de oorlog. Op 24 juni beleefden we een onvergetelijke, zonnige avond met warme uitstraling. Niet verwonderlijk dat we een dag na dit WE-Support Charity Dinner al nieuwe aanmeldingen voor 26 november 2022 ontvingen.